>
katalog firmowy

Jak przygotować firmowy katalog produktów?

Dodano 01.09.2022, Kategoria: Blog, Tagi:

Katalog produktowy jest jednym z bardzo ważnych elementów komunikacji z klientem. W tej formie drukarskiej można zaprezentować najważniejsze treści, które chce się przedstawić. Jest to sposób na trafienie precyzyjnie do grupy docelowej. Katalog można zaprojektować na wiele różnych sposobów w zależności od tego, co chce się w nim przekazać.

Różne rodzaje katalogów firmowych

Katalogi mogą koncentrować się na wielu rzeczach. Jednym z ich rodzajów są takie skupiające się na przekazaniu klientowi informacji. W nich znajdują się dokładne opisy i specyfikacje produktów. Dzięki nim klient może porównać wiele rodzajów artykułów.

Innym rodzajem jest katalog reklamowy, zawierający informacje związane z atrakcyjnymi cenami, promocjami, zachęcający do zakupu konkretnych produktów.

Trzeci typ to katalog prezentacyjny, w którym produkty przedstawiane są głównie za pomocą zdjęć i krótkich opisów.

Pierwszą kwestią podczas przygotowywania katalogu jest wybranie jego rodzaju i przemyślenie do kogo dokładnie ma zostać skierowany przekaz.

Jak powinien wyglądać katalog firmowy?

Jedną z pierwszych kwestii, którą należy ustalić, jest technika, w której będzie drukowany katalog. Katalogi i foldery w Bielsku, można wydrukować w naszej drukarni w różnych technologiach. Do tego typu form graficznych polecamy offset.

Kluczowe jest również wybranie gramatury papieru oraz rodzaju okładki. Najważniejsze elementy warto podkreślić uszlachetnieniem, np. lakierowaniem UV.

W katalogu bardzo ważny jest dobór kolorów. To dzięki nim można wywołać różne emocje w odbiorcy. Bardzo ważne, aby katalog był spójny z identyfikacją wizualną firmy. Kluczowe jest dobranie profesjonalnych zdjęć, ciekawych grafik i dopasowanych fontów. Ważniejsza jest jakość niż ilość, więc warto postawić na minimalizm.