>
mężczyzna trzymający folder reklamowy

Jak przygotować dobry folder reklamowy?

Dodano 17.05.2022, Kategoria: Blog, Tagi:

Elementy drukowane są bardzo ważną częścią marketingu. Pomagają dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i utrzymać dobre relacje z klientem. Jednym z nich jest folder reklamowy. Mimo niewielkiego formatu pozwala zawrzeć dużą ilość informacji o firmie. Powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby skupiał uwagę odbiorcy dokładnie na tym, co chce się mu przekazać, w innym przypadku nie przyniesie oczekiwanego efektu.

Oprawa graficzna folderu reklamowego

Jednymi z pierwszych informacji, które przyswaja osoba trzymająca w ręku folder reklamowy, są kolor i największe napisy. Później dostrzega się szczegóły ilustracji, zdjęć i mniejsze napisy. Z tego powodu folder musi być zaprojektowany tak, by działał na odbiorcę w oczekiwany sposób od pierwszych chwil.

Kolor i ilustracje to najważniejsze elementy folderu. To one kierują wzrokiem osoby oglądającej reklamówkę. Z tego powodu najważniejsze informacje powinny zostać opatrzone odpowiednią grafiką. Świetnym sposobem na przedstawienie trudnych danych są wykresy czy infografiki.

Warto też wykorzystać możliwości, które daje druk i papier. Wybór papieru o ciekawej fakturze, czy uszlachetnienie pomoże zwrócić uwagę odbiorcy na konkretne treści.

W naszej drukarni w Bielsku oferujemy druk offsetowy i akcydensowy oraz uszlachetnienie tłoczeniem, lakierem lub poprzez foliowanie.

Co powinien zawierać folder reklamowy?

Poza grafiką ważne jest napisanie odpowiednich treści. Nie ma sensu umieszczać zbyt dużej ilości tekstu, ponieważ zmniejsza to szanse na zwrócenie uwagi na najważniejsze treści.

Folder sprawdza się doskonale do promowania i prezentowania oferty. Konieczne jest umieszczenie w nim precyzyjnych informacji na temat usług i produktów takich jak np. ceny. Aby zainteresować klienta, można umieścić w folderze porady, czy instrukcje użytkowania danego produktu.

Przed umieszczeniem informacji w folderze należy zastanowić się, do kogo dokładnie ma być on kierowany. Inne informacje zainteresują potencjalnych klientów, a inne partnerów biznesowych.