>
ulotka reklamowa w ręku mężczyzny

Jakie elementy musi mieć dobra ulotka reklamowa?

Dodano 28.07.2022, Kategoria: Blog, Tagi:

Zaprojektowanie dobrej ulotki reklamowej jest pewnym wyzwaniem. Obecnie ulice i skrzynki na listy zalewa masa papierowych reklamówek różnych firm. Z tego powodu konieczne jest stworzenie ulotki, która zaciekawi odbiorcę. Projekt powinien być na tyle interesujący, aby skłonił osobę trzymającą ją do zwrócenia uwagi na treść. Ważne są pierwsze sekundy, które sprawiają, że ulotka trafi do kosza lub zostanie przeczytana.

Jak powinna wyglądać dobra ulotka?

W ulotkach liczy się ilość elementów. Jednak nie chodzi o to, aby było ich jak najwięcej, a wręcz przeciwnie. W tym przypadku mniej znaczy więcej. Przepełniona treścią i grafiką reklamówka przytłoczy odbiorcę, który ją wyrzuci, zamiast wczytać się w jej treść. Należy pamiętać, że taka forma reklamy trafia o ludzi będących w ruchu, często w pośpiechu. To nie jest odpowiednia chwila na analizowanie skomplikowanej treści.

Ulotka powinna być spójna z resztą komunikacji wizualnej firmy. Jest to ważne, aby odbiorcy kojarzyli dany kolor, wzór czy font z daną firmą.

Warto wyróżnić się ciekawym kształtem ulotki, nietypowym papierem lub uszlachetnieniem. W naszej drukarni w Bielsku oferujemy uszlachetnianie druku lakierem UV i foliowaniem, dzięki któremu można podkreślić najważniejsze elementy na wydruku.

Treści, które powinna zawierać ulotka

Każda ulotka stworzona jest w jakimś celu. Może być to zwrócenie uwagi na firmę czy polecenie nowego produktu. W każdym przypadku należy zasugerować odbiorcy, co ma zrobić, czyli wykorzystać tzw. call to action. Można np. przekazać informację o tym, że w konkretnym dniu produkty w sklepie będą tańsze, sugerując, że odbiorca powinien właśnie tego dnia przyjść i kupić produkt.

Dobra ulotka nie może obejść się bez chwytliwego hasła, które zwróci uwagę odbiorcy.

W ulotce należy obiecywać konkretne korzyści. Najsilniej działającymi obietnicami są te, które wiążą się z uzyskaniem przyjemności lub uniknięciem czegoś nieprzyjemnego.

Nie można też zapomnieć o podstawowych informacjach, takich jak kontakt, adres i podstawowe informacje o firmie.